fredag 4 januari 2013

Naturens eget guld - Honung



Honung är ett av naturens undermedel!  Det är bra både utvärtes och invärtes.  


Som ansiktsmask:

Honung är antiseptiskt, läkande, mjukgörjande och tar skonsamt bort döda hudceller.Honung är ett bra fuktmedel och passar alla hudtyper.


Gnid in honungen i ansiktet med mjuka, cirklande rörelser, doppa sedan fingrarna i varmt vatten och massera. Honungen skall täcka men inte rinna.Värmen från vattnet gör huden mjuk och då avlägsnas lättare ingrodd smuts och döda hudceller. Massera några minuter, skölj sedan med varmt vatten och torka försiktigt torrt med en mjuk handduk. 


Honung är också bra att stryka på sår, nariga läppar, finnar m m.


Smörj även in honung i håret, låt sitta 15 minuter, skölj och tvätta håret som vanligt. Underbart välgörande!




 








 



1 kommentar:

Sara sa...

Hej jag heter Sara och går sista året på gymnasiet. Jag gör just nu ett projektarbete i skolan. Det är en handbok där man tar upp hur man ska agera i olika livshotande situationer. Tsunami är en av situationen jag har tagit med. Du har varit med om en väldigt hemsk sådan och jag beklagar det som hänt. Jag undrar om det är någoting du önskar att du vetat innan tsunamin slog till? eller var det något viktigt du lärde dig ?(om tsunami) Något du tycker jag ska ha med i min bok för att lära andra?

Om du vill kan du kontakta mig: s.soderberg_@hotmail.com